forkredit.com | www.sadowod.com | - | finntalk.com

Benjamin Žnidaršič - slikar, pesnik in pisatelj

RAZSTAVA BENJAMIN ŽNIDARŠIČ

razstava klinični cenhterKulturno umetniško društvo Kliničnega centra in Medicinske fakultete dr. Lojz Kraigher,v sredo, 13. marca 2019 ob 16.30 v Galeriji v pritličju UKC, Zaloška 7, Ljubljana priredilo koncert dixieland ansambla "Ljubljanske korenine" in otvoritev dveh likovnih razstav Biserke Komac in Benjamina Žnidaršiča. V Dolenčevi galeriji razstavlja Biserka, v Taborjevi galeriji pa razstavlja Benjamin Žnidaršič. Prireditev je povezoval prim. dr. Matjaž Vrtovec, dr. med.. Razstava bo odprta do 8.aprila 2019. Foto: Dragica Čadež in Boštjan Močnik VABILO - 1. STRAN IN 2. STRAN

O razstavi Benjamina Žnidaršiča je Polona Škodič zapisala: Benjamin Žnidaršič je človek z neverjetno ustvarjalno energijo, vsestransko angažiran humanist in osebnost mnogih razstava klinični centertalentov. Govorimo o ustvarjalcu, ki se je v dveh desetletjih izbrusil v odličnega slikarja, pa tudi o pesniku, piscu in mislecu, ki zna razodevati govorico življenja ter nesebično bogatiti in povezovati ljudi na mnogo načinov. S svojim delovanjem že dolga leta vidno in organizacijsko aktivno prispeva k razvoju kulturno - izobraževalnih in vsebin tako v domačem notranjskem prostoru kot tudi v vseslovenskem in mednarodnem. Za svoje delo je večkrat prejel tudi najvišje nagrade in številna priznanja na državni ravni.

Doslej je Benjamin Žnidaršič - slikar, ki slika z usti, ustvaril obsežen opus likovnih stvaritev. Že od samih začetkov goji usmerjenost v klasične tematike kot so krajina, tihožitje in človeška figura. Njegovo pripoved je kot prvo pomenljivo zaznamovala slikovita Notranjska z razgibano pokrajino in bogato naravno in kulturno dediščino. Narava mu je bila vselej izziv ravno zaradi barvnih preobražanj, vremenskih sprememb in svetlobnih učinkov, predvsem v upodobitvah najrazličnejših vodá in nasploh jezera. Izbrusil se je v odličnega, prepoznavnega in samosvojega krajinarja. Z neštetimi barvnimi odtenki, prelivanji in odločnimi potezami se predaja spreminjanju pokrajine in na platnih ustvarja neko posebno impresivno utripajočo atmosfero.

Na razstavi nam tokrat predstavlja dela manjših formatov iz zadnjega ustvarjalnega obdobja v akrilni in oljni tehniki. Iz platen izžarevata notranji temperament in energija v nenehnem prepletanju snovne in poetične barvitosti. Površina slik pulzira v močnih in odločnih potezah. Krajinski izseki so poudarjenimi z dinamičnimi svetlobnimi površinami in mehko - ostrimi barvnimi plastenji. Zreducirani so na bistvo, kar odraža težnjo po razstava klinični centerpoenostavljanju, ki avtorja privede do značilnega, njemu lastnega sloga. Kompozicije nastajajo sproti, brez predhodnih skic ali risb. Z bogato in živahno tonsko lestvico pretežno modrih, zelenih in rumenih tonov, s poudarkom na zračnosti in prostornosti, pokrajine živijo v polni plastičnosti. Poteze so lahko mehkejše ali pa močno izrazite, široke in hitre, mestoma površinske ali bolj skrite pod težo pastoznih nanosov. Kmalu namreč opazimo, da je v nanašanju mnogoštevilnih fragmentov prisotna tudi velika tenkočutnost, občutek za ritem barv in kompozicijsko skladje. Slikarsko površino v tem ciklusu avtor namreč izgrajuje samo »z uporabo lopatice«, ki omogoča igro presevanja zgoščenih barvnih struktur. Z učinkovitim stopnjevanjem dosega samodejno prehajanje ostrine v mehkobo, liričnosti v dramatičnost, impresije v ekspresijo in slednjič v abstrakcijo. V neomejeni slikarski svobodi tako nastajajo vse bolj abstrahirani odsevi sveta. Odstirajo se pogledi na deželo umetnikovih stoterih prepesnjenih podob z motivi njegove rodne Loške doline, Cerkniškega jezera, polj, potokov in rek, kolovozov med njivami, travnikov in javorniških podolij, tu in tam pa še srečamo kakšnega domačina pri kmečkih opravilih.

Benjamina Žnidaršiča prepoznavamo kot subtilnega slikarja vse bolj izmojstrenih slikarskih del, v katerih ustvarja bogat izpovedni prostor. Njegova platna kot prepesnjene ekspresije živijo svoje življenje. Imajo svojo razstava klinični centermelodijo in zven, svoj notranji utrip in vedrino, imajo svoje bogate barve in zgodbe, takšne kot jih je znal ujeti v svojem značilnem slogu. Nagovarja nas s sodobno likovno govorico in z velikim spoštovanjem do tradicije krajinarstva naklonjeno nadaljuje pot in tako dopolnjuje podobo umetnosti današnjega časa. Njegove slike so iskrene barvite pripovedi včerajšnjega in današnjega dne, so spomini in nostalgija, so trenutki in stoletja, ki jih oživlja v svojih pokrajinah kot dragoceno dediščino. Ostali bodo trajni likovni zapisi o lepoti življenjskega kroga, o naravi in njenih odsevanjih, o poteh in upanju, o domači zemlji in njenih ljudeh, o spoznanjih in človeku, ki verjame v jutrišnji dan. Polona Škodič, umetnostna zgodovinarka

O FILMU “ČUDO” Z OSNOVNOŠOLCI

film čudoCerkniška osnovna šola je povabila Benjamina Žnidaršiča 18. februarja 2019, da si z njimi ogleda film "Čudo (Wonder)". V kino dvorani Cankarjevega doma na Vrhniki je z osnovnošolci pokomentiral film. Film govori o Auggieu, ki mora s svojim drugačnim obrazom v osnovno šolo, pri tem pa se srečuje z zavračanjem in sprejemanjem.

Vse, kar si je Auggie vedno želel, je, da bi bil čisto običajen otrok. A kot mu nenehno govori njegova sestra Via, človek ne more biti običajen, če se je rodil, da izstopa. Doslej se je film čudolahko vedno zatekel v varno zavetje svoje vesoljske čelade. Zdaj, ko mora v šolo pa se mora iznenada soočiti s celotnim vesoljem otrok, ki buljijo vanj in niti ne vedo, kako naj se sami soočijo z njim. Skozi leto, ki ponuja tako zabavne in prelepe kot težke dogodke. Auggieja in vse okoli njega dodobra spremenijo reči, ki štejejo največ: prijateljstvo, pogum in odločitev, ki jo sprejemaš sleherni dan – da boš prijazen do vseh, ki jih srečaš na svoji poti.

Benjamin Žnidaršič je otrokom razložil kako je sam doživljal svojo invalidnost. Kako se je moral znajti v življenju, da je uspel kot slikar, pesnik, pisatelj in kot človek. Kaj je pomembno v življenju in kako je premagal stigmo, da lahko živi neodvisno življenje.

GRAFIČNA DELAVNICA

GRAFIČNA DELAVNICA POD MENTORSKIM VODSTVOM JOŽETA POTOKARJA

grafiična delavnicaProgram trodnevne grafične delavnice, ki smo jo organizirali v času kulturnega praznika med 8. in 10. februarjem 2019 je bil, da ustvarjamo dela za Zlato paleto. Ustvarjali smo na tri teme: ljubezen, temno svetlo in oglato grafiična delavnicazavito. Namen organizatorjev delavnic, Zavod Ars Viva in Zveza paraplegikov Slovenije pa je bil tudi ohranjati grafično ustvarjalnost živo. Razvijati mišljenje o reprodukciji umetniškega dela, demokratizaciji umetnosti, širjenju originalnega umetniškega dela, eksperimentiranju in doseganju rezultatov.

Takšne bolj individualno usmerjene delavnice predvsem obravnavajo posameznikove želje na področju prostorskih predstav. Udeleženci delavnic spoznajo specifična orodja v grafičnih tehnikah globokega in visokega tiska ter monotipije. Mentor delavnice je bil Jože Potokar.  Delavnice so se poleg mentorja udeležili: Željko Vertelj, Benjamin Žnidaršič, Anka Vesel, Dragica Sušanj, Binca Lomšek, Jelka Jantol, Ivanka Jernejšek, Jelka Bauman, Klavdij Leban, Lučka, Milan Predovič, Miran Jernejšek, Rasso Causevig, Boštjan Močnik, Roman Kovačič, in drugi.

SLIKARSKE DELAVNICE

Slikarske delavnice z ustiV slikarskem izobraževanju, ki smo ga čez celo leto izvedli v devetih likovnih delavnicah smo spoznavali neskončni svet likovnega sveta. Leto smo zaključili z delavnico 29. decembra 2018. Delavnice so se udeležili Majda Prebil, Dragica Slikarske delavniceČadež, Željko Vertelj, Benjamin Žnidaršič in mentor Rasso Causevig.

Program v Youth hostlu Ars Viva je primeren tako za začetnike, kot tudi tiste, ki si želijo svoje znanje poglobiti, sposobnosti in talent še bolj razviti in se poskušat uveljavit s svojo končno in edinstveno idejo v slikarstvu. Slikarske delavnice so zajemale ustvarjanje in poznavanje likovne umetnosti ter osnove in prvine likovne teorije preko lastnega likovnega izražanja. Poznavanje različnih stilov in tehnik slikanja v različnih obdobij zgodovine umetnosti. Iskanje lastnega likovnega izražanja s pomočjo mentorja Rassa Causeviga. Kompozicija in umestitev elementov v slikarski format, reševanje problemov perspektive, reševanje problemov o proporcih, spoznavanje moči in ekspresivnosti posameznih risarskih tehnik, senčenje, spoznavanje barvnih odnosov in njihova kreativna uporaba, mešanje barv, uporaba barve v odnosu do prostora in volumna; so bile teme naših delavnic.

OGLED RAZSTAVE IVANE KOBILICE

V Narodni galeriji so na ogled postavili največjo razstavo del Ivane Kobilce doslej. Z njo obeležujejo 100-letnico svojega delovanja. Na ogled te razstave smo 14. 12. 2018 na povabilo Založbe UNSU odšli tudi slovenski ivana kobilicaslikarji z ustmi in nogam. Umetnostni zgodovinar Jaka Racman nam je približal njeno zgodovino in ustvarjalno pot.

Ivano Kobilco uvrščamo med realistične slikarje. Pri nas jih delimo na dve generaciji in Kobilca spada v drugo. Rodila se je leta 1861 in bila za svoj čas izjemna ženska. Moderno deluje še danes.

Prijatelji so jo pogosto klicali kar Ivan. Malo zaradi močnega značaja, še bolj zaradi tega, ker je, kadar je bilo to mogoče, skrivala svoj spol. Slikarstvo je bilo domena moških. Ženske so za čopič poprijele v prostem času, ni pa to veljalo za nekaj, kar bi lahko postalo njihov poklic. A Ivana si je zaželela prav tega. Da bi zakrila, da je ženska, se je na svoje slike podpisovala I. Kobilca.

V drugi polovici 19. stoletja ženski ni bilo lahko postati poklicna slikarka. Če se ni rodila v slikarsko družino ter v eni od prestolnic umetnosti, je morala biti precej iznajdljiva in pogumna, da je lahko postala del sistema.ivana kobilica

Razstavljala je po vsej Evropi, od Berlina do Budimpešte in Beograda. Je ena od dveh Slovencev, ki so razstavljali v uglednem pariškem Salonu, ter prva Slovenka, ki je razstavljala na beneškem bienalu. Izjemna pa je tudi zato, ker je živela, kot si je želela. To ji ni bilo podarjeno. Za to se je morala izboriti. A z veliko mero poguma ji je uspelo.